کابینت پلی اورتان یا کابینت پلی استر؟

 در کابینت کرج

دو مدل از کابینت های رنگ، کابینت های پلی اورتان و پلی استر می باشند که با توجه به طرح کلی در دسته کابینت های کلاسیک و مدرن قرار می گیرند. از نظر قیمت، کابینت های پلی اورتان و پلی استر ارزان تر از کابینت های چوبی هستند اما از نظر زیبایی طرفداران زیادی دارند. قیمت مناسب و زیبایی این کابینت ها موجب شده که کاربرد زیادی در طراحی های کابینت آشپزخانه داشته باشند.

گروه دکوراسیون داخلی دکولوکس سازنده انواع کابینت کرج با بهره گیری از بهترین متریال و متخصصین ماهر در این زمینه شما را برای داشتن طرحی ایده آل و کارآمد یاری می کنند. در ادامه مطلب ویژگی های کابینت پلی اورتان و پلی استر را بررسی می کنیم.

کابینت پلی اورتان و پلی استر

کابینت پلی اورتان و پلی استر

کابینت پلی اورتان و پلی استر چیست؟

کابینت های پلی‌اورتان و پلی استر با استفاده از روش ها و متریال های مختلفی در صنعت کابینت سازی تولید می شوند که همین امر موجب تنوع زیاد این کابینت ها شده است. یکی از متداول ترین نوع کابینت های پلی‌اورتان و پلی استر مدل هایی با بدنه ام دی اف هستند که رنگ های مخصوص، جایگزین روکش چوب برای درب ها و بدنه خارجی آن ها می شود.

کابینت های رنگ به کابینت هایی گفته می شود که دارای بدنه ام دی اف خام بوده و درب آن هت با رنگ مخصوص کاور می شود. حال کابینت های رنگ به دو دسته کابینت های پلی‌اورتان و پلی استر تقسیم بندی می شوند. در ادامه به معرفی هرکدام از کابینت های پلی‌اورتان و پلی استر می پردازیم.

کابینت پلی اورتان

در صنایع مختلف از رنگ پلی اورتان به عنوان یک رنگ مقاوم و مرغوب استفاده می کنند. رنگ پلی اورتان در ساخت کابینت های پلی اورتان نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های پلی اورتان در برابر خش، نم و رطوبت مقاومت بالایی دارند به همین دلیل استفاده از آن در صنعت کابینت سازی بسیار به چشم می خورد.

همان طور که گفتیم کابینت پلی اورتان و پلی استر دارای بدنه ام دی اف خام با روکش رنگ هستند. برای ساخت کابینت های پلی اورتان پس از انجام عملیات زیرسازی کابینت، با استفاده از دستگاه های سی ان سی ابزار زنی کابینت ها انجام می شود.

جهت اماده کردن زیرساخت ابتدا سطح چوب به طور کامل سمباده کشی و بتونه زنی می شود. پس از بتونه زنی، مجدد سمباده زده می شود و پس از آن آستر و پرایمر روی سطح کار قرار می گیرد و مجدد سمباده زنی می شود.

مرحله رنگ پاشی پس از انجام مراحل بالا صورت می گیرد. عملیات رنگ آمیزی طی 6 مرحله به گونه ای انجام می شود که پس از رنگ آمیزی هر مرحله بوسیله پلی اورتان و خشک شدن آن لایه، لایه جدید پاشیده می شود. این عملیات طی 6 مرحله تا جایی انجام می شود که سطح کار کاملا یکدست شود.

مزایای کابینت پلی‌اورتان

کابینت های پلی اورتان نیز مانند دیگر متریال های مورد استفاده، مزایایی دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

  • تنوع در رنگ های موجود در کابینت های پلی اورتان
  • مقاومت در برابر تابش نور
  • مقاوم در برابر ضربه و خش
  • مقاومت در برابر نم و رطوبت

کابینت پلی استر

نوع دیگری از کابینت های رنگ، کابینت های پلی استر هستند. پلی استر یک نوع رنگ شفاف در تنوع زیاد است که با هر سبک دکوراسیون قابل اجرا می باشد. از مزایای کابینت های پلی استر می توان به قیمت ارزان ومقاومت آن در برابر اشعه یو وی اشاره کرد. البته گفتنی است که مقاومت پلی استر در برابر ضربه و رطوبت بسیار کمتر از کابینت های پلی اورتان است.

طراحی و ساخت کابینت‌های پلی‌اورتان و پلی استر

همانطور که در متن بالا اشاره کردیم، ساخت کابینت پلی اورتان و پلی استر نیازمند زیرسازی و آماده سازی سطح کار است. به همین منظور مراحل آماده سازی از جمله سمباده زنی، بتونه کاری، سمباده زنی، آستر ، پرایمر و سمباده زنی با دقت زیادی انجام می شود. پیش از این مراحل نیز با توجه به طرح کابینت در صورتی که نیاز باشد ابزار زنی با استفاده از دستگاه سی ان سی انجام می گیرد.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

error: Content is protected !!
کابینت سی ان سی کرجکابینت جهانشهر Call Now Buttonمشاوره رایگان