تفاوت مبل استیل و کلاسیک در چیست؟

 در دکوراسیون کرج

دو سبک از پرطرفدارترین سبک های مبلمان، سبک استیل و سبک کلاسیک هستند که هرکدام برای سبک دکوراسیون سلیقه ی افراد مورد استفاده قرار می گیرند. عده ای این تصور را دارند که مبل استیل و مبل کلاسیک در یک سبک قرار گرفته و تفاوتی باهم ندارند. باید گفت خیر چنین نیست و این دو مدل مبلمان در کنار شباهت های زیاد، تفاوت هایی نیز با هم دارند. در این مطلب به بررسی تفاوت مبل استیل و کلاسیک می پردازیم.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

تفاوت مبل استیل و کلاسیک چیست؟

مبل های استیل که به مبل های سلطنتی نیز معروف هستند، شباهت زیادی به مبل های کلاسیک دارند. در کنار این شباهت ها، تفاوت هایی دارند که به چند دسته کلی تقسیم می شوند. در ادامه تفاوت مبل استیل و کلاسیک را با هم بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: کابینت کرج

تفاوت مبل استیل و کلاسیک از نظر طراحی جزئيات

مبل های استیل و کلاسیک در طراحی تفاوت هایی دارند که ممکن است در نگاه اول چشم بیننده را به خود جلب نکند و همین امر باعث شود که فکر کنید این دو مبلمان شبیه به هم هستند.  با دقت در طراحی این دو مبل درمی یابیم که طراحی مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل یا سلطنتی ساده تر و کاربردی تر می باشد.

یکی دیگر از تفاوت های مبل استیل و کلاسیک از نظر طراحی، این مورد است که مبل های کلاسیک نسب به مبل های استیل هماهنگی بیشتری با چیدمان مدرن دارد و در این سبک مبل کمتر دچار تناقض در چیدمان خانه می شویم. مبل های استیل دارای حکاکی ها و تراش های بیشتری در بدنه خود هستند  و نسبت به مبل های کلاسیک پیچیدگی های بیشتری دارد.

وزن مبلمان استیل و کلاسیک

یکی دیگر از تفاوت مبل استیل و کلاسیک در مقدار چوب مصرف شده در مرحله ساخت آن هاست.همانطور که گفتیم، میزان کنده کاری و حکاکی در مبل های استیل بیشتر از مبل های کلاسیک است.

به دلیل وجود این کنده کاری ها، مقدار چوبی که در ساخت مبلمان استیل به کار می رود بسیار بیشتر از مبلمان کلاسیک است. پس در حالت کلی مبل های کلاسیک نسبت به مبل های کلاسیک سبک تر بوده و قابلیت حمل و جابجایی راحت تری دارند.

بیشتر بخوانید: بازسازی کرج

قیمت مبل سلطنتی و کلاسیک

با توجه به چوب کمتری که در مبلمان کلاسیک استفاده می شود، طبیعی است که قیمت این سبک مبلمان نیز از مبل های استیل کمتر باشد. ناگفته نماند که کم بودن چوب این مبل ها به معنی کم بودن کیفیت چوب های مورد استفاده در آن ها نیست. تنها تفاوت آن ها در کمیت چوب استفاده شده در مبلمان است. بهترین چوب مورد استفاده برای مبل های استیل چوب های راش هستند که دوام بیشتری نیز دارند.

بیشتر بخوانید: کناف کرج

ست مبل استیل و کلاسیک

یکی از مناسب ترین انتخاب ها برای چیدمان مبل خانه کوچک، مبلمان های کلاسیک هستند. تعداد مبلمان در ست مبل های کلاسیک  7نفره می باشد که این تعداد در مبل های استیل 10 نفره می باشد. به همین دلیل در خانه هایی با متراژ پایین استفاده از مبل های 7 نفره راحت تر و زیباتر خواهد بود.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

error: Content is protected !!
دکوراسیون چوبی منزلنمای کامپوزیت ساختمان Call Now Buttonمشاوره رایگان