چوب ترموود چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

 در دکوراسیون کرج

چوب ترموود چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

در دکوراسیون مدرن استفاده از چوب طرفداران زیادی پیدا کرده که در سبک های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. زیباسازی نما، کف ساختمان و دیگر سازه ها از انواع کاربردهای مختلف چوب ها هستند. چوب یکی از نخستین المان هایی است که از ابتدای زندگی بشر تا به امروز در صنعت ساختمان سازی و یا دکوراسیون داخلی کرج خانه استفاده زیادی از آن میشده است. چوب ترموود یکی از انواع چوب های مورد استفاده در دسترس بشر است.

عملا ترموود به مراحل خشک کردن چوب به همراه گردش هوا و بخار آب می‌گویند که در این فرآیند مغز داخلی چوب تا دمای ۱۸۵ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد هم می‌رسد که این حرارت دیدن موجب می‌شود تا رطوبت داخل چوب به زیر ۶ درصد برسد. در این مقاله به توضیح چوب ترموود و مزایا و معایب  آن می پردازیم.

چوب ترموود

چوب ترموود

چوب ترموود در فضای داخلی و خارجی خانه چه کاربردهایی دارد؟

این نوع چوب ها در کنار زیبایی، استحکام بالایی نیز دارند که همین امر موجب شده در فضاهای مختلف داخل و خارج ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرند. استفاده عمده چوب های ترموود، ترموود نما، کفپوش فضای باز و کفپوش فضای داخلی، گلدان، کف پله ها، بام باغ، مبلمان و دکوراسیون داخلی آلاچیق می باشد.

عمده ترین کاربردهای این چوب ها در نمای ساختمان هاست که در قسمت خارجی ساختمان استفاده می شود. چوب درخت کاج مناسب ترین چوب برای ساخت ترموودها هستند. ترموود کف غالبا برای مکان هایی مناسب است که رطوبت زیادی دارند و موجب می شوند از سر خوردن و لیز خوردن جلوگیری شود. با توجه به این نکته، استفاده از چوب ترموود برای سرویس های بهداشتی و حمام بسیار مناسب است..

بیشتر بخوانید: بازسازی کرج

مزایا و معایب استفاده از ترموودها

طبق متن فوق چوب های ترموود مقاومت بیشتری نسبت به چوب های معمولی دارند که همین مقاومت باعث ایجاد تفاوت بین چوب ترموود و چوب های معمولی شده است. با روش حرارت دادن ترموودها می توان مقاومت آنها در برابر عوامل محیطی افزایش داد. چوب ترموودها همانند سایر متریال های مورد استفاده، مزایا و معایبی دارد که در ادامه به توضیح مختصری از آن ها می پرازیم.

چوب ترموود

چوب ترموود

بیشتر بخوانید: کابینت کرج

مزایای استفاده از چوب ترمووود

  • چوب ترموودها مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی دارد.
  • هزینه ترموود نما به نسبت نماهای دیگر پایین تر و به صرفه تر است.
  • نصب این متریال بسیار سریع و آسان است و زمان کمتری می برد.
  • ترموودها خاصیت عایق دارند به همین دلیل با استفاده از آن ها در نما، آلودگی صوتی محیط را کمتر احساس می کنید.
  • شکل دهی و برش دادن چوب ها به راحتی انجام می گیرد.
  • نمای ترموود رطوبت کمتری را به خود جذب می کند و تبادل حرارتی کمتری با محیط اطراف دارد. به همین دلیل چوب‌ترموود کمتر ترک خورده  و خاصیت عایق بودن آن افزایش می یابد.
  • در ترموودها کپک و حشرات موذی نفوذ نمی کند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون کرج

معایب نصب چوب ترموود

  • اولین ایرادی که می توان به ترمووودها گرفت آسیبی است که به طبیعت وارد می کنند، زیرا برای تولید آن ها تعداد زیادی از درختان موجود در طبیعت قطع می شود.
  • اعمال حرارت به ترموودها موجب می‌شود تا چوب مقاومت مکانیکی خود را از دست داده و در مقابل اشعه فرابنفش خورشید نیز آسیب پذیر باشد
  • قیمت چوب‌ترموود نیز در مقایسه با مصالح دیگری که به خصوص برای نماسازی ساختمان استفاده می‌شود، بیشتر بوده و اجرایی کردن آن برای نما هزینه‌های زیادی را دارد

طراحی سایت در کرج

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

error: Content is protected !!
دراور آینه دارکناف باغستان Call Now Buttonمشاوره رایگان