کابینت سهیلیه

 در کابینت کرج

کابینت سهیلیه

کابینت سهیلیه (به فرانسوی: Cabinet) قفسه‌ای است که گاهی در حمام و اغلب در آشپزخانه برای نگهداری مواد غذایی، لوازم پخت‌وپز و ظروف استفاده می‌شود. کابینت‌ در کرج در آشپزخانه‌های امروزی، اغلب بیشتر فضای بین یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی را اشغال می‌کنند؛ ولی در حمام‌ها، کابینت معمولاً به‌صورت تکی و فقط در بالای روشویی یا توالت و به منظور نگهداری هوله، دارو یا وسایل بهداشتی استفاده می‌شود.

محتویات
۱ تاریخچه
۲ نقش کابینت در آشپزخانه
۳ انواع کابینت
۴ طراحی کابینت‌ها
۵ اجزای تشکیل دهنده کابینت
۵.۱ صفحه کابینت
۵.۲ درب کابینت
۵.۳ بدنه کابینت
۶ مزایا و شرایط نگهداری کابینت ام دی اف (MDF)
۷ کابینت پی وی سی
۸ نگارخانه
۹ مقالات مرتبط
۱۰ منابع
تاریخچه
کابینت به شکل امروزی، در اوایل قرن بیستم میلادی و ابتدا به صورت کمدهای تکی در آشپزخانه‌ها به کار گرفته شد. تا پیش از آن آشپزخانه‌ها دارای کابینت‌های ثابت و جاسازی شده و محل مشخصی برای اجاق گاز، یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه نبودند و اغلب فعالیت‌های صورت گرفته شده در آشپزخانه (مانند آماده‌سازی مواد غذایی) بر روی میز وسط آشپزخانه انجام می‌شد.

نقش کابینت در آشپزخانه
برای مدیریت بهتر فضای آشپزخانه با توجه به مثلث کار و با توجه به شرایط خاص استفاده‌کننده، از کابینت استفاده می‌شود. طراحی صحیح کابینت در آشپزخانه، موجب می‌شود تا فضای مفید و قابل استفاده آن آشپزخانه و سطح رفاه کاربر جهت پخت‌وپز و شست‌وشوی ظروف افزایش یابد.

انواع کابینت

کابینت حمام
کابینت‌ها بسته به نوع مواد خام تولید، به کابینت‌های تولید شده از فلز، چوب، ام‌دی‌اف، های گلاس، پی‌وی‌سی، ممبران یا وکیوم، روکش چوب یا ترکیبی تقسیم می‌شوند. از نظر نوع استفاده نیز کابینت‌ها به دو گروه کابینت آشپزخانه و کابینت روشویی (مخصوص سرویس بهداشتی) تقسیم می‌گردند. مواد اولیه تولید کابینت‌های سرویس بهداشتی عموماً از پی وی سی می‌باشد. زیرا این ماده در مقابل رطوبت مقاومت کافی دارد.

طراحی کابینت‌ها
طراحی کابینت‌ها با توجه به تنوع آشپزخانه‌ها از نظر شکل طراحی (یو شکل، ال شکل، خطی، شبه‌جزیره‌ای و جزیره‌ای)، صورت می‌پذیرد.در هر حال در هنگام طراحی کابینت سهیلیه باید دقت نمود که جهت باز شدن در آن باید برخلاف جهت حرکت شخص استفاده‌کننده باشد.

انواع کابینت سهیلیه آشپزخانه

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک به سبک کلاسیک اروپایی یا کلاسیک آمریکایی طراحی شده است که معمولاً شامل الگوهای شکلی، تزئینات، خطوط و پیچیدگی هایی است که به ارث برده شده از دوران قدیمی ترین سبک های طراحی است. این نوع کابینت ها با استفاده از چوب های با کیفیت و رنگ های گرم و غنی، تزئینات مینیاتوری،
ستون ها، توری های چوبی و حتی گاهی طلاکوبی، به عنوان یک آثار هنری و نمادی از زیبایی و شکوه دوران قدیمی طراحی می شوند. اگرچه کابینت های کلاسیک به دلیل طراحی دقیق و استفاده از مواد با کیفیت بالا قیمت بالایی دارند، اما در عوض طول عمر بیشتری نسبت به کابینت های معمولی دارند و همچنین به دلیل ظاهر شکیل و زیبایی که دارند، معمولاً به عنوان یک سرمایه برای خانه در نظر گرفته می شوند.

 کابینت MDF

کابینت  ام دی اف از جمله کابینت های پرطرفدار است که علاوه بر زیبایی که به فضای آشپزخانه می بخشد
کارایی و دوام فوق العاده ای نیز دارد و امروزه در طرح ها با کانسپت های بسیار لوکسی اجرا می گردد

ام دی اف (MDF) از تخته‌های فیبر با دانسیته متوسط و پوششی از لایه نازکی از وینیل تشکیل شده‌ می باشد

اما قادر است طوری طراحی گردد که  نشان دهنده بافت چوب باشد و جنس ام دی اف معمولا  از نظر مقاومت بسیار مطلوب می باشد و می توان آن را در انواع دکوراسیون ها اجرا نمود .

کابینت چوبی

زیبایی و جذابیت کابینت‌هایی که از چوب طبیعی تولید می شوند غیرقابل انکار می باشد. کابینت چوبی ظاهری گرم، طبیعی، و سرشار از حس مثبت دارد. از چوب درختان افرا، صنوبر، بلوط، گردو، و … کابینت می‌سازند. این نوع کابینت مناسب آشپزخانه‌هایی با سبک کلاسیک است و تنوع نسبتا خوبی هم دارد. از مزیت‌های شناخته شده چوب طبیعی استحکام بالای آن می باشد

 البته، نه تنها چوب طبیعی در برابر آب ضعف زیادی از خودش نشان می‌دهد و خراب می‌شود، بلکه به محیط زیست نیز آسیب می‌رساند. انتخاب کابینت چوبی سبب میگردد درختان بیشتری قطع شده و طبیعت آسیب ببیند. به علاوه، تهیه کابینت چوب طبیعی دارای هزینه زیادی می باشد.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

error: Content is protected !!
صفحه کابینت در کرجبورس کابینت کرج Call Now Buttonمشاوره رایگان