روش های مدرن طراحی حیاط خانه

 در دکوراسیون کرج

با خنک شدن هوا و ورود به فصل پاییز، خانواده ها تمایل دارند بیشترین تایم خود را در فضای باز بیرون از خانه بگذرانند. به همین دلیل طراحی حیاط خانه و تبدیل آن به یک فضای زیبا و فوق العاده بسیار اهمیت دارد. با کمک متخصصین این زمینه و کمی ایده پردازی می توان حیاط را به یک محیط لذت بخش تبدیل کرد.

به منظور طراحی حیاط منزل نیاز به یک فضای بسیار بزرگ و یا باغ بزرگ نیست، این طراحی برای فضاهای کوچک نیز بسیار کاربرد دارد. همکارن ما در مجموعه دکوراسیون داخلی دکولوکس، بهترین طراحی ها را برای فضای مورد نظر شما ارائه می دهند. برای آشنایی کلی با طراحی حیاط منزل با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

طراحی حیاط خانه

طراحی حیاط خانه

گزینه های مهم در طراحی حیاط خانه

به منظور داشتن یک فضای زیبا و کارآمد در حیاط خانه، باید یکسری نکات را در نظر داشته باشید. طراحی حیاط منزل لزوما نیاز به صرف هزینه زیادی ندارد و در یک طراحی کاربردی می توانید با صرف هزینه مناسب، بهترین دکوراسیون را داشته باشید.

برای مثال می توانید بسیاری از باغچه ها و گلدان ها را خودتان ساخته و در حیاط خانه قرار دهید. برای بررسی نکات مهم در طراحی حیاط منزل مقاله ما را تا انتها دنبال کنید.

طراحی حیاط خانه

طراحی حیاط خانه

بیشتر بخوانید: بازسازی کرج

تعیین نیازهای مهم در طراحی حیاط خانه

برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و در عین حال کاربردی، باید این نکته را در نظر داشته باشید که نیاز نیست از تمام المان های دکوراسیون و طراحی استفاده کنیم. به این منظور، قبلا از طراحی حیاط منزل بهتر است کمی در حیاط خانه خود قدم بزنید و فضا را بررسی کنید.

باید بدانید که برای طراحی حیاط منزل از ایده آل گرایی فاصله بگیرید و نیازهای اساسی حیاط را مورد توجه قرار دهید. باید بدانید که در حیاط خانه وجود چه وسایلی صروری است؟ چه نیازهایی در این فضا وجود دارد و با استفاده از چه ابزاری می توان این نیازها را برطرف کرد؟

ابتدا مشخص کنید که هدف شما از طراحی حیاط منزل چیست و با این کار قصد دارید به چه هدفی برسید؟ اگر با هدف تفریح قصد طراحی حیاط منزل را دارید، وجود میز و صندلی و یا وسایل تفریحی مثل تاب و سرسره می تواند شما را به هدف خود نزدیک تر کند. با مشخص کردن نیازهای اساسی در راستای رسیدن به هدف خود می توانید هم در طراحی و هم در صرف هزینه برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کابینت کرج

استفاده از گلدان های عمودی

در صورتی که باغچه موجود در فضای مورد نظرتان کوچک باشد و فضای کافی برای قرار دادن گلدان ها نداشته باشید، می توانید از شلف های عمودی به منظور قرار دادن گلدان ها استفاده کنید و آن ها را به صورت طبقه ای روی شلف ها قرار دهید.

استفاده از این ابزار در طراحی حیاط خانه موجب می شود که گل ها از نور کافی استفاده کنند و در کنار فضای کمی که اشغال می کنند، جلوه زیباتری به فضا بدهند.

طراحی حیاط خانه

طراحی حیاط خانه

بیشتر بخوانید: دکوراسیون کرج

استفاده از سقف در طراحی فضای حیاط خانه

در حیاط هایی با متراژ کم و محدودیت فضا برای کاشت گیاهان می توانید از سقف ایوان یا قسمت های سرپوشیده استفاده کنید و گلدان های خود را به آن آویزان کنید.  استفاده از سقف در طراحی حیاط منزل ، موجب خطای دید و بزرگتر به نظر رسیدن فضا نصب شود.

طراحی حیاط خانه

طراحی حیاط خانه

استفاده از سبک های ساده در طراحی

به منظور زیبایی بیشتر در طراحی حیاط منزل ، توصیه ما به شما این است که از یک طرح رنگی و تم کلی برای طراحی استفاده کنید. تنوع رنگ در چیدمان موجب خسته شدن چشم در طولانی مدت شده و فضای خیاط را کسل کننده می کند.

اگر هدف شما از طراحی حیاط منزل داشتن یک فضای آرام و زیباست، استفاده از رنگ های خنثی به همراه اکسسوری های محدود یک پیشهناد عالی برای شماست.

طراحی حیاط خانه

طراحی حیاط خانه

بیشتر بخوانید: کناف کرج

استفاده از سایه بان و باران گیر در طراحی حیاط خانه

استفاده از سایبان بويژه در مناطقی که تابش شدید افتاب حاکم است، از ملزومات طراحی حیاط منزل به شمار می آید. مناطق گرمسیری بهترین گزینه برای استفاده از این متریال هستند.

به دلیل قرار گرفتن سایه بان در معرض باد و باران، بهتر است جنس آن را از نوع مقاوم انتخاب کنید که در طولانی مدت آسیب نبیند.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید

error: Content is protected !!
نورپردازی کرج Call Now Buttonمشاوره رایگان